Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

29 juli 2012

My deerest

Jag har en thing för djur. Ja inte riktiga djur alltså, de tycker jag oftast är mindre festliga och rätt läskiga, men djur i porslin, eller på bild, de är finfina.

Allra mest gillar jag rådjur.

Med tiden har jag skrapat ihop en rätt ansenlig rådjurskollektion, som i alla mina hem har fått en framträdande plats. De är ju så fina! I vårt lilla hus finns en öppen spis vars hylla är som gjord för dekorativt småvilt, så där står de nu, alla mina små Bambis.

Deras centrala placering i hemmet orsakar en del missnöje hos resten av familjen. Mest hos Peter. Valter har hittills inte visat speciellt starka preferenser avseende just rådjur. Men! Jag är hyfsat säker på att med tiden kommer han att joina team mama. Pro rådjur.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar