Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

25 okt. 2012

Ta ta! The tiniest of byråar.

I källarrenoveringen gick det rätt vilt till, släggor och verktyg man aldrig vetat fanns rev väggar och golv, inte som att slutet vara nära utan som att slutet skulle börja produceras här hos oss. Men med gälla skrik och stopp-stopp-stopp-vift lyckades jag stanna upp massakern för att rädda världens sötaste lilla byrå som satt inuti ett gräsligt gammalt skåp. Så himla fin! Jag pimpade till den med innan- och utanmäte av fina papper från sjukt festliga affären Tgr, som finns i Göteborg nu! Så jädra bra, nu kan jag spendera ännu mer av den minimerade inkomsten (den här barnledighetsgrejen alltså, ingen ekonomisk succé) på oemotståndligt krafs. Men i alla fall. Byrån!




1 kommentar:

  1. Fiiinn! När ska egentligen du och jag flytta ihop, vi som förstår att njuta av fina pappersmönster och små lådor och askar och bedårande byråer. Vi skulle ju stå bakom varandra i vått och tort i alla inredningsidéer.

    SvaraRadera